Release 3.5 - 20240321
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Version 3.5

Nya funktioner i appen

- Få åtkomst till exakta GPS-koordinater när du delar din platsposition i appen

- Ladda upp PDF filer med klickbara hyperlänkar och telefonnummer direkt i appen

Förbättringar i adminpanelen
- Förenklad administration av checklistor i adminpanelen
- Visuella förbättringar i användarlistan i adminpanelen
- Förbättringar vid skapande av larm för effektiv administrering

Buggfixar:
- Åtgärdad bugg där procenttecken felaktigt visades i checklistans namn vid användning av mellanslag.
- Förbättrad scrollningsfunktion i listan vid inkallning.
- Utökat teckenbegränsning för gruppnamn till 60.



Få åtkomst till exakta GPS-koordinater när du delar din platsposition i appen

Vi har introducerat en ny funktion som förenklar processen att dela din platsinformation. Nu kan du enkelt få tag på exakta GPS-koordinater när du behöver kommunicera din exakta position snabbt och effektivt.

  • Klicka på kartan i vilken meddelandetråd som helst för en utvidgad vy, vilket gör det enklare att identifiera och kopiera din plats för effektiv och exakt platsdelning.

Ladda upp PDF filer med klickbara hyperlänkar och telefonnummer direkt i appen

Vi är glada att kunna meddela en efterlängtad funktion som förbättrar din interaktion med dokument i appen. Hyperlänkar och telefonnummer som är inbäddade i PDF-dokument är nu helt klickbar i Cosafes dokumentfunktion.

  • Ladda upp dokument med viktiga telefonnummer eller länkar, och ge användarna snabb åtkomst och möjlighet att ringa eller besöka sidor med endast några få klick. Läs mer om hur du lägger till klickbara telefonnummer här.

Förenklad administration av checklistor i adminpanelen

Vi har uppgraderat administrationspanelens gränssnitt för checklistor, vilket nu gör det enklare och mer intuitivt att lägga till, redigera och ta bort punkter i en checklista.

  • Vi har förbättrat funktionen för att lägga till punkter i checklistan med ett nytt fält som är både tydligt och enkelt att använda.

  • Du har nu möjlighet att smidigt redigera en punkt i checklistan genom att klicka på pennikonen och enkelt ta bort en punkt med soptunneikonen. För att omorganisera punkter, använd drag-and-drop-funktionaliteten genom att klicka på prickarna till vänster.


Visuella förbättringar i användarlistan i adminpanelen

Vi har förbättrat layouten för användarlistan i adminpanelen för att förenkla översikten för dig som administratör, vilket gör det lättare att snabbt få en klar bild av alla dina användares status gällande larmtest och inloggning.

  • Användares status på larmtester organiseras kronologiskt efter datum, med intuitiva ikoner som tydligt indikerar resultaten:
    - En grön ikon för 'Fungerade'
    - En röd för 'Misslyckades'
    - En blå för 'Inget svar'
    - en gul för 'Inte testat'

  • En tydlig indikator har implementerats för att visa användarens inloggningsstatus, med markörer som identifierar om användaren är inloggad, aldrig har loggat in, eller om sessionen har avslutats.


Förbättringar vid skapande av larm för effektiv hantering

  • Ny funktion som tillåter dig som huvudadministratör att välja alla underkonton vid nedtvingande av larm, för att effektiviserar processen för dig som hanterar många underkonton.

  • Ny sökfunktion för att förenkla val av fördefinierade grupper vid skapandet av larm, speciellt anpassad för er som arbetar med många grupper

Fick du svar på din fråga?